Blog

Ludzie są największym potencjałem Szczecina

Przy okazji konferencji #HRSzczecin 2018 porozmawialiśmy z Beatą Tadlą – dziennikarką radiową i telewizyjną, prowadzącą najpopularniejsze w Polsce serwisy informacyjne, a także wykładowcą w Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Wrocławskiego.

Najważniejsza kwestia - czy udało się pani odzyskać zgubiony telefon?

Czytaj dalej →

Pokolenie Y w natarciu, czyli millenialsi na rynku pracy

O tym, że pokolenie Y staje się generacją dominującą na rynku pracy, a co za tym idzie wymusza zmianę w podejściu pracodawców do pracowników słychać ze wszystkich stron. Jacy są millenialsi z punktu widzenia agencji rekrutacyjnej? Czy rzeczywiście są tak trudnymi pracownikami, jak się o nich mówi?

Czytaj dalej →

Rok na rynku pracy. Jest o czym mówić!

Zbliża się czas podsumowań mijającego roku. Czas przeglądu statystyk, ich analizy i planowania kolejnych działań. Dla pracodawców to idealny moment na zastanowienie się, jak zatrzymać pracowników w organizacji i jakie działania podjąć, aby przyciągnąć kandydatów.

Dla mnie ten rok to przede wszystkim czas udziału w spotkaniach, szkoleniach i konferencjach, podczas których edukuję na temat rynku pracy. Mówię o oczekiwaniach kandydatów wobec pracodawców, o budowaniu konkurencyjności pracodawców, o tym, że za sukcesem firmy stoi lojalny i zaangażowany zespół.

Czytaj dalej →

Zarządzanie zespołem to sztuka

Zarządzanie zespołem to sztuka, a zarządzanie poprzez cele uważane jest za najwyższy poziom wtajemniczenia w sztuce HR. Co robić, by to się udało i na co zwracać uwagę? Jest kilka kwestii, o których zawsze musimy pamiętać, kiedy pracujemy ze swoim zespołem wykorzystując cele.

Czytaj dalej →

Marketing w służbie rekrutacji

Standardowe ogłoszenia o pracę przestały przynosić oczekiwany rezultat. Pomocne stają się narzędzia stricte marketingowe. Jak zatem wykorzystać marketing rekrutacyjny w ogłoszeniach do zwiększenia efektywności procesów rekrutacyjnych?

W wielu zawodach już dziś większe jest zapotrzebowanie na pracownika, niż liczba rzeczywistych specjalistów odpowiadających wymaganiom stawianym przez pracodawcę. Z tego powodu wzrastają koszty rekrutacji pracownika.

Czytaj dalej →

Czy znasz swoje EVP?

EVP, czyli employee value proposition. To kolejny modny anglojęzyczny termin, za którym kryje się coś więcej niż trend, a związany jest z nadal zagadkowym dla wielu przedsiębiorców Employer Brandingiem (budowaniem marki pracodawcy).

EVP można określić jako komunikat dotyczący korzyści, który pracodawca oferuje pracownikom, skierowany zarówno na zewnątrz organizacji do potencjalnych kandydatów do pracy, jak i do wewnątrz, czyli do pracowników firmy. Komunikat ten powinien być wyjątkowy i powinien odróżniać daną organizację od innych. A co najważniejsze, powinien być wartościowy.

Czytaj dalej →

Networking jest także dla kobiet

Od 15 lat prowadzę w Szczecinie lokalną firmę rekrutacyjno-szkoleniową. Na początku jej funkcjonowania moimi klientami były organizacje zagraniczne. Regularnie podróżowałam do Wielkiej Brytanii, Holandii, Norwegii - z jednej strony, by podpisać nowe kontrakty, z drugiej dla podtrzymania starych. Obsługa klienta na najwyższym poziomie zawsze była dla mnie priorytetem. 

Czytaj dalej →

Edukacja a potrzeby rynku pracy

21 września br. w siedzibie Wyższej Szkoły Integracji Europejskiej w Szczecinie odbyła się konferencja Granty Kuratorium, organizowana przez WSIE, ODN oraz Kuratora Oświaty.

Na konferencji rozmawiano o współpracy szkół zawodowych z pracodawcami w obszarze praktycznej nauki zawodu. Uczestnikami spotkania, poza nauczycielami, byli przedstawiciele przedsiębiorstw i otoczenia biznesu. 

Czytaj dalej →

Odejście z firmy. Kto decyduje o naszych wyborach?

Niedawno zdecydowałem się zmienić pracę. Czy była to trudna decyzja? I tak, i nie… To zależy - jak mówią doświadczeni szkoleniowcy. Moja decyzja była łatwa, gdyż była moja i ja za nią stałem od samego początku. I wciąż za nią stoję.
 
Jak podjąć własną decyzję?
 
Czytaj dalej →

Młodzi przedsiębiorczy w Szczecinie

Dobiegła końca druga edycja kampanii edukacyjno-informacyjnej Młodzi na start 2 realizowanej przez Fundację Talent&Kariera w partnerstwie z Miastem Szczecin.  Od marca do czerwca 2017 r. przeszkolono 566 studentów i uczniów szkół ponadgimnazjalnych.

Czytaj dalej →

Strony